• Hem
  • Christians nya skräp- Cyclesafe/Fireflys
  • Gästbok/Blog
  • Christians Lyxprylar
  • Mailkonversation
Varning för  Christian Bogensberger och hans websidor: Elitemedicalsystems och Cyclesafe!
Av: Pia Gruppen! (Pia- Pseudonymer i aktion)

Blog om hur Christian Bogensberger och hans webbsidor/företag upplevs av de som gått på hans lögner och skitsnack!

29/2/2012

115 Comments

 
Skriv om dina erfarenheter- allt publiceras, inget tas bort annat än på förfrattarens egen begäran!


This is your new blog post. Click here and start typing, or drag in elements from the top bar.
115 Comments
F
23/7/2012 03:00:50 am

Hej,

Vi har haft samma problem som ni beskriver här på hemsidan. Vi har haft 100 problem med C.B sedan vi började. Han lovade allt som var bra och ingenting har han hållt. Vi har nu varit utan vår slimfitmaskin som är på "Reparation" sedan maj och det är snart augusti. Hur går man tillväga för att lösa allt detta? Hur har ni gjort med era maskiner? Hur har ni gått tillväga?

Vore tacksam för all hjälp vi kan få.

Mvh

Reply
XXX
13/8/2012 07:09:15 pm

Hej

Vi är en grupp på nästan 20 stycken drabbade som har sammanslutit oss sedan februari i år och anlitat advokat tillsammans. Vi har alla samma erfarenheter från den här härvan och strider nu för att komma ur det här. Andra är förstås mer än välkomna att ansluta sig till oss. Ju fler vi blir, desto starkare är vi tillsammans. I många av fallen sitter man med en eller flera icke fungerande maskiner. Vi försöker nå alla som är drabbade.

Reply
Pia
1/8/2012 05:11:58 pm

Hej!
Set är fruktansvärt hur han beter sig, polisanmäl honom för kontraktsbrott!

Reply
XXX
13/8/2012 10:24:10 pm

Hej jag lägger in min kommentar igen här på sidan så att ingen missar det:


Vi är en grupp som växer hela tiden på nästan 20 stycken drabbade som har sammanslutit oss sedan februari i år och anlitat advokat tillsammans. Vi har alla samma erfarenheter från den här härvan och strider nu för att komma ur det här. Andra är förstås mer än välkomna att ansluta sig till oss. Ju fler vi blir, desto starkare är vi tillsammans. I många av fallen sitter man med en eller flera icke fungerande maskiner. Vi försöker nå alla som är drabbade.

Reply
XXX
13/8/2012 10:29:30 pm

Ah ja, riktigt så många kommentarer hade jag inte tänkt att publicera, men nu väl verkligen ingen missa det : ) Tacksam om den som administrerar sidan kan "städa" lite. Tack.

Reply
Pia
5/9/2012 02:45:24 am

Har städat nu!

Reply
XXX
13/8/2012 11:47:21 pm

VIKTIG INFORMATION!!!

Vi har plockat upp ett inlägg idag från Christians egen Facebooksida där han påstår att han håller på att sälja sin verksamhet dvs. Slim Fit Center. Vi tror inte på detta. Däremot tror vi att han på detta sätt lägger ner Slim Fit verksamheten samtidigt som han som vanligt bedriver "spel för galleriet" för att uttrycka sig milt. Vi har en skärmdump på detta, men tyvärr kan man inte publicera bild här.

Reply
XXX
16/8/2012 11:33:31 pm

Och nu är Christians Slim Fit Center hemsida borta!!

Reply
Pia
5/9/2012 02:47:25 am

maila bilden till mig:
pia.andersson.1975@gmail.com
så lägger jag upp den

Reply
XXX
22/8/2012 11:41:35 pm

Vi har anledning att tro att Christian Bogensberger har dragit igång samma typ av verksamhet som tidigare, men med ny hemsida. Konceptet är dock densamma och maskinen som han "säljer" på sidan hittar man också på www.alibaba.com

Hans som vi misstänker nya hemsida och vill varna för heter:

http://www.nextgenerationbeauty.se/index.php

Reply
Pia
5/9/2012 12:08:57 am

Javisst är han på gång igen, hoppas folk inte hoppas på hans skit. Jag ska uppdatera sidan så den nya firman hamnar i sökmotorn hit.

Reply
Back
24/8/2012 08:04:09 am

Orkar inte mer nu.. Jag var med i er grupp tidigare, men blev utesluten. Pga jag var tvungen att fortsätta arbeta med fejk maskinen. Den gick sedan sönder, detta var i maj detta med! Och har fortfarande inte fått den lagad. Vet inte vad jag ska göra med skräpet heller för medicalleasing vill att jag bekostar allt själv via deras försäkring som villa 22 000 för att göra något. Vilken tur jag han printscreena sidan där det står om deras flex hyra och vad som händer om maskinen skulle gå sönder ( vilket inte stämmer med verkligheten) jag vet att om CB läser detta vet han dirr vem detta är men det struntar jag fullständigt i. Nu är jag redo nu kommer jag kontakta advokaten. Jag har massor med information tom en reklamfilm de gjort där de bl.a. Visar hur den nya maskinen funkar och det är just den maskin man ser på sidan ni misstänker är hans nya företag! Snälla kontakta mig !

Reply
XXX
26/8/2012 11:11:20 pm

Hej!

Vi är alla i samma båt. Maila mig på itshowyoudoit@hotmail.com
så tar vi det därifrån.

Reply
XXX
26/8/2012 11:24:18 pm

Ännu en av med stor säkerhet Christians hemsidor vi har hittat:

www.starmedical.se

Reply
Pia
5/9/2012 12:11:23 am

Ja, detta är också han sida, den ska även läggas in i sökmotor för denna.

Reply
Fia
4/9/2012 07:32:53 pm

För er egen skull kolla att maskinen är märkt ordentligt. Fråga Elsäkerhetsverket. För guds skull gå inte på han snack, han är så duktig så han skulle kunna snacka av sin mammas trosor

Reply
Elenor Bogensberger
14/9/2012 12:42:58 am

Ska du blanda in hans mamma med i detta förtal från er sida? Räcker det inte med mig och min dotter? Det är också polisanmält från mig. Bara så ni vet. Vuxna människor som blandar in barn i något sådant här borde skämmas om de är vid sina sinnens fulla bruk. Detta inlägg kommer troligtvis också tas bort av admin då "hon" inte vill att andra ska veta den verkliga sanningen. Det är lätt att kolla denna sidans äkthet genom att bara kolla upp. Tar bara någon minut för den som vill.

Reply
XXX
16/9/2012 11:35:39 pm

Ha ha ha.... du får väl fatta att kommentaren om hans morsa är bildligt talat för att beskriva hur han är. Det är väl ingen som har sett att det hänt eller??

Reply
Pia
15/9/2012 08:14:08 am

Ditt inlägg behöver inte alls tas bort, det visar bara hur smart du är! Var är era barn inblandade i det som står på sidan?
Polisanmäl så mycket ni vill- det är varken förtal eller lögn som står här, ta bort skygglapparna så kanske du också kan se vilken hemsk människa du är gift med!

Reply
Elenor Bogensberger
15/9/2012 06:12:58 pm

Var är era barn inblandade i det som står på sidan?
Denna mening bevisar bara hur lite ni vet och kan om sanningen. På första sidan står det om Josefin Lidholm som skulle äga ett företag. Har jag rätt? Ja, det står ju klart och tydligt. Fakta: Hon är min dotter på 9 år. Min fråga till er är: Kan en 9:åring äga ett företag? Sen med polisanmälan så ja detta går att polisanmäla då detta är lögner och förtal. Jag har pratat med polisen om detta då vi är två privatpersoner som blivit indragna i denna lögn. Polisen sa: Självklart är det en sak att polisanmäla och hon tog upp min anmälan. Några frågor på det? Det står på er sida att ni googla till er informationen. Jag har gjort det och hittar inget. Förklara det. För att lättast kolla upp ägare till företag så gör man det via bolagsverket.se. Där får du riktiga upplysningar om företag och vem som äger dem! Några frågor på det? Jag svarar gärna med fakta och hur det verkligen är. Jag har helt struntat i detta tidigare men det var ni som blandade in mig och min dotter och att började bråka med min dotter var inte smart gjort av er! Så bra att ni inte tar bort mina inlägg för då får jag nu chansen att visa äktheten på denna sida. Tack för det.

Reply
Pia
15/9/2012 09:44:44 pm

Man kan ju då undra varför ni låter en 9 åring stå som ägare för ett företag? Vilket juridiskt ansvar har hon?

Elenor Bogensberger
16/9/2012 02:52:04 am

Pia lilla, du borde veta att ett barn inte kan stå som ägare på ett företag i Sverige om du är lite påläst. Var det allt du ville säga? Jag är heller ingen ägare till något företag så min inblandning för någon hemsida som ni länkar till kan jag heller inte hitta hur mycket jag än söker och det kan inte myndigheterna heller. Egentligen synd för enligt er kan man visst helt plötsligt vara ägare på ett företag helt utan inblandning. Betyder det att jag får avkasting utan att ens ha en f-skattsedel = företagsskattesedel? Tänk, då hade ju hela svenska befolkningen kunnat skriva in sig som ägare i vilket bolag de än velat ha och fått pengar utan att behöva lyfta ett finger. Härlig drömvärld men dröm är allt det är, tyvärr. Visa mig konkret fakta och bevis på att min 9-åriga dotter och jag äger bolag. Slänga käft är det enda ni verkar göra och kunna på denna sida. Sen är det lätt att sitta och hitta på saker och tro att man är anonym framför en datorskärm. Anonym är man inte. Jag är inte rädd för att stå upp för mig själv och det gör jag gärna ute i den riktiga världen. Jag gömmer mig inte vid en datorskärm på en annan ort och inte vågar skriva mitt riktiga namn och efternamn i inlägg. Sen förstår jag inte poängen med att dra in två helt främmande människor, som inte gjort er något, i eran smutsiga dynga. Så med mina så kallade skygglappar jag skulle ha borde väl inte jag kollat upp hela denna saken? Så därför vet jag att ni ljuger och det inte lite heller om att jag och min dotter skulle äga ett företag.

Reply
Pia
16/9/2012 10:37:07 pm

Nu är det så att man via: https://www.iis.se kan få information om vem som står som registrerad ägare av en domän och där står det så här för starmedical.se:

Kontakt-ID OneCom0001-36549
Namn Josefin Xxxxxxx

och för nextgenerationbeauty.se:

Kontakt-ID OneCom0001-31928
Namn Elenor Persson

Därför kom era namn med, så antingen har du inte vetat om att din man låter dig och din dotter stå som ägare av domänerna (och står ni som ägare av domänerna så är det lätt att anta att ni också äger företagen, tycker inte du det också) eller så ljuger du!
Av hänsyn till Josefins ålder har vi tagit bort hennes efternamn.
Jag kan medge att vi skrev : Man kan ju då undra varför ni låter en 9 åring stå som ägare för ett företag? Vilket juridiskt ansvar har hon?
Detta blev felformulerat, naturligtvis skulle det framgå att hon är ägare till domänen.

Jag vill att du talar om för mig vad som du hävdar är lögn på dessa sidor- den som ljuger är Christian, annars skulle väl knappast drabbade skriva om sina problem, går ihop och stämma honom, eller?

Reply
XXX
16/9/2012 11:30:05 pm

Allt som står här är sant. Det vet vi alla som har råkat illa ut pga Christian och det har stått oss dyrt på många sätt för att inte tala om alla sömnlösa nätter : (

Pia
20/9/2012 04:00:39 pm

Var tog du vägen Elenor?
Visste du inte att din man använt din och din dotters identitet när han registrerade domänerna starmedical och nextgenerationbeauty?
För av dina inlägg tidigare så verkar det inte som varken du eller din dotter gjort dessa registreringar, eller hur.

Minxie
17/9/2012 06:41:50 am

Tycker att du ska ta upp frågan med din man som registrerat domännamnen i era namn och drar in er i det här. Anmäl honom vetja!!

Det är mycket riktigt att några företag som heter Clinic of Scandinavia, Slim Fit Center, Next Generation Beauty, Star Medical mm. mm. har aldrig funnits, listan är lång...

Att han skulle ha sålt Slim Fit Center med 157 salonger i Sverige, vilket skämt!!! Tyvärr är det ingen som skrattar.

Reply
Lise
17/9/2012 05:01:40 am

Usch, jag får en väldigt obehaglig känsla när jag tänker på att CB verkar ha lurat nära och kära också....Man kan vara en vanlig tjej m 4 barn, som nu sitter riktigt illa till ekonomiskt, men jag har ju inte gift mig med honom i alla fall......

Reply
Marita
21/9/2012 07:11:15 pm

Nä nu måste jag kommentera detta!! Trodde inte att vuxna människor kunde bete sig så här och smutskasta varandra offentligt! När man läser detta förstår man ju varför man har tappat all respekt för varandra i vårt sammhälle. Ni är nere på en nivå som jag bara inte vill sätta namn på!!!
Jag har arbetat med slim-fit i över ett år och fått jätte bra resultat och många nöjda kunder!! Detta ni håller på med här skadar naturligtvis oss som har ett fungerande bra företag med goda resultat med slim-fit. Ni skadar oehört många människor med detta ni håller på med här. Vissa människor gör tydligen allt för att få uppmärksamhet. Detta Ni håller på med här jag ju inte med maskinen att göra utan handlar ju om C.B personligen .Kan Ni ge mig hållbara bevis om att maskinen?
Detta hoppas jag att få stå kvar på sidan
Tack Marita

Reply
Rickard
22/9/2012 03:03:09 am

Ja mina kommentarer togs ju bort väldigt snabbt från denna sida med hänvisning till att founders av denna sida inte ville skada mitt företag. Sanningen ligger nog närmare att mina kommentarer gick stick i stäv med vad dessa personer påstår. Skönt att veta är att dessa namnges inom kort i det offentliga. Skadan är redan skedd och det är högst troligt med ett eftermäle till polisen och efterföljande skadeståndsprocess mot denna (snart namngivna grupp av människor). Det är ganska stora belopp vi talar om att förtala och tillika förstöra en fungerande rörelse. Antar att detta inte får stå kvar mer än någon dag "Pia"

Reply
Pia
22/9/2012 09:24:12 pm

Det var ju du själv som inte ville förknippas med denna sida, därför togs dina inlägg bort!

Minxie
22/9/2012 09:29:19 pm

1. Maskinen har belagts med försäljningsförbud av Elsäkerhetsverket. Kan man knappast blunda för.
2. I dokumentationen från Christian till dem framgår tydligt att han köpt maskinerna från Beijing Hua Wei Technology. Har offert från dem på 5 000 SEK ca. Det är vad maskinen kostar och att folk blir förbannade när man blivit så lurad är inte konstigt.
3. De flesta har trasiga maskiner som Christian inte tar ansvar för vilket du Marita också kommer upptäcka när din går sönder. Dock måste man fortsätta betala oavsett om maskinen fungerar eller inte.
4. Titta på PLUS den 11 oktober så ser man vad det här är för något och Rickard kan ju anmäla PLUS för förtal.

Reply
Pia
22/9/2012 02:34:06 am

Visst får det stå kvar, du kanske inte riktigt begripligt syftet med sidan, det är inte att slå ner på apparaterna som sådana utan det oseriösa sätt som dom marknadsförs på samt den, för många dåliga eller obefintliga service som erhåller.
Du kanske också ska fråga dig varför Slim Fit Center inte finns längre utan nu är det två nya sidor?
Pia

Reply
Elenor Bogensberger
24/9/2012 02:33:42 am

jo Pia de där hemsidorna som jag och Josefin skulle stå på vet ju bara ni hur de kom till. Tur att det finns ip.sökning i dagens datavärld. Syftet med sidan är väldigt uppenbar och Marita träffar rätt i hennes beskrivning. Så hur kommer ditt resonemang in när ni drar in ett barn och en vanlig privatperson i denna skiten? PUL personlighetslagen kanske du ska uppdatera dig på.

Reply
Pia
24/9/2012 03:06:29 pm

Jag tycker uppriktigt synd om dig, du går på din mans förklaringar utan omsvep. Det är så här: Det finns en sajt som heter https://www.iis.se/ där tar man reda på vem som är innehavare av en .se domän och det är bara att skriva in "starmedical" och "nextgenerationbeauty" för att ta reda på att din dotter och du står som innehavare av dessa domäner, menar du att det är vi som lagt upp dessa sidor, alltså www.starmedical.se och www.nextgenerationbeauty.se????

Kopiera och klistra in denna länk och klicka sen på "Innehavare" så kommer du se ditt namn där, sen kan du maila iis.se och fråga dom hur det är möjligt!

https://www.iis.se/domaner/free/whois?token_time=1348549077&token=36ff29e191204ea3ea4bb72577162b92&domain=nextgenerationbeauty.se

Reply
Inte Blondin
24/9/2012 07:21:14 pm

För det första heter det Personuppgiftslagen och här är lite om hur den funkar:

Att informera, utöva kritik och väcka debatt i samhällsfrågor som är av betydelse för allmänheten är sådant som ligger inom ramen för ett journalistiskt ändamål. Om personuppgifter behandlas för sådana ändamål är behandlingen i princip undantagen från personuppgiftslagens bestämmelser. Det måste emellertid fortfarande finnas en lämplig säkerhet för de personuppgifter som behandlas.

Undantaget är inte begränsat till journalister eller massmedier och det ställs inte heller några särskilda kvalitetskrav på verksamheten. Även en privatperson kan ha ett journalistiskt ändamål, till exempel när man bloggar.

För övrigt var det ju du själv som gick ut med att Josefin är din dotter. Här bara hänvisades till uppgifterna i domänregistreringen som alla lätt kan söka fram vilket Pia har upplyst dig om ett antal gånger.

Jamen eller hur!! säkert att någon skulle betala och registrera domäner (i era namn) samt bygga hemsidor för att marknadsföra och erbjuda din mans produkter och tjänster!!! Vi är jätteintresserade av att sälja dem... NOT!!!

Reply
Pia
24/9/2012 10:39:55 pm

Bra skrivet!
Kan vi med denna sida hindra bara en person att samarbeta med
Christian eller hans anhang tycker vi att vi gjort en god gärning, vi önskar bara att denna typ av sida fanns för ett par år sen så vi hade sluppit hamna i den bedrövliga situation som vi är i!

Reply
Elenor Bogensberger
25/9/2012 04:23:39 am

Ni verkar inte veta vad alla i er grupp sysslar med när det gäller hemsidor och dylikt och även om det bara är någon enstaka av er som hotat mig och mina barn anser jag att det är hela er grupp som är ansvariga för det. "Inte Blondin" kan ju ställa de frågorna till sina gruppmedlemmar så kanske hon får svar och sen är inte jag och mina barn samhällsfrågor så du kanske ska kolla en gång till. Sen den länken säger som sagt att det visar namn men inte vem som lagt upp den så vill jag ha riktig information kontaktar jag one.com, vilket jag har gjort. Pia den bedrövliga situation ni befinner er i är helt självförvållat och erat fortsatta beteende kommer inte göra situationen bättre. På ett sätt tycker jag synd om er men ni är vuxna och borde veta vad som är rätt och fel och ta till hot mot oskyldiga barn bara för att man får det tufft i livet och skylla det på andra människor är inte en frisk handling.

Reply
Pia
25/9/2012 03:51:19 pm

Efter ditt senaste inlägg, Elenor, finns det bara en sak att säga om dig:
"Läst men ej förstått"!
Du lär inte förstå det heller men så är det.
Vi vill också förtydliga att om det nu är så att någon hotat er så kan jag garantera att det är inte vi som ligger bakom denna hemsida, vi vill hindra vanliga människor från att skriva på kontrakt med Christian, vi har inget som helst intresse av dig eller din dotter, era namn dök upp först när vi gjorde sökning på vem som ligger bakom hemsidorna "starmedical" och "nextgenerationbeauty", det var du själv som påpekade att J är din dotter.

Reply
Inte Blondin
25/9/2012 05:23:44 pm

Jösses du är patetisk, tror du det här är en sekt eller???!! Det finns ingen grupp eller gruppmedlemmar, bara i er fantasi. Det finns enskilda individer som har en sak gemensamt, de har blivit drabbade av och genomskådat din mans bedrägeri, that's it. Och de är många från norr till söder. Vänd dig till honom om du söker orsaker, han är den enda orsaken.

Finns ingenting som är så ointressant som du och din dotter. Du är verkligen nobody i mina ögon även om jag i något svagt ögonblick, vilket inte är ofta ska tilläggas, kan tycka lite synd om dig som är gift med honom. Med den drucknes envishet berätttar jag igen att era namn kommer upp i och med att ni står som ägare till domännamnen, inget annat så sluta tjata om det. Vi har otroligt mycket viktigare saker att bry oss om och DU vill bara ha uppmärksamhet på dig.

Fatta att DU drog upp din dotter, det var ingen som visste vem hon var innan. Söker man på RATSIT eller någon liknande tjänst kommer ingen information upp om henne eftersom hon är så ung. Det är DU som har levererat den informationen. Det får du verkligen stå för själv. Vad ni gör i lilla Lidköping är helt ointressant så länge ni inte lurar in folk i den här härvan.

En gång till för att det kanske ska gå in i din skalle. DU ÄR INGENTING, vi kan inte bry oss mindre, men det tror jag inte du har förmåga att ta in *gäsp*

Reply
Lise
26/9/2012 05:47:01 am

Du verkar inte en endaste sekund tänkt på att vi är VANLIGA personer som med en dröm om att driva en egen verksamhet, träffar på en person som invaggar en i en trygghet och med en slipad säljares alla argument och löften får en att tro att man gör en bra och trygg affär? Varför ska JAG och min familj ''skylla oss själva'' när en person med ont uppsåt och dold agenda gör ALLT för att lura människor ?? Jag har många gånger sedan jag kom i kontakt m Christian tänkt att jag måste vara en smått dum person som gick på detta, men det är jag faktiskt inte! Inte mer dum än du i alla fall...
Sluta tro att vi är några ''störda och hemska'' människor, vi är precis som vilken vanlig person som helst,vi känner ju inte ens varann, med den lilla skillnaden att vi har blivit lurade och falskt anklagade och nu fått NOG! Jag vill att mina barn ska vara stolta över att de har en mamma som visar att man inte ger upp när man blir lurad och som kommer att kämpa till sista blodsdroppen om så behövs. Jag förstår att du försvarar dina barn, det gör jag också, men MINA har ju tur och förhoppningsvis aldrig behöver träffa Christian Bogensberger...

Reply
Lollo
25/9/2012 09:53:28 pm

Jag kan bara säga att du och CB är sorgliga personer, eller är det kanske CB som skriver i Elinors namn.

Reply
I KNOW
26/9/2012 05:44:15 pm

Ja herregud man kan inget annat än att skratta!!
Marita??Är det ännu ett påhittat namn från CB´s håll .
Och att hans fru skulle ha skrivit allt detta tror jag inte ett skvatt på .
Men det ska bli J*VLIGT kul att se på PLUS ...

Reply
Pia
29/9/2012 10:37:34 pm

Efter att ha läst Kung Christians svammel till Kungörelse är vi helt övertygade om att allt ovan som har hans fru Elenors namn är författat av honom- inte av henne, det är lika "intelligent" skrivet och lika klart och redigt som Kung Christians Kungörelse - NOT! En rörigare smörja får man leta efter.

Reply
Maud Kast
2/10/2012 07:34:28 am

Maskin hit och dit, svammel svammel....
Jag skulle vilja att Christian berrättar för oss var den där utbildningen ufördes på DSK duktiga slimfit terapeuterna?
Jag skulle själv gärna vilja veta hur jag kunde gå på en utbildning som jag fått ett diplom på (utskrivet en månad innan jag ens kände till slimfit center) När jag inte ens varit på ngn utbildning i två veckor som det står att jag skulle varit på? Låter rörigt va? Ja tro mig det blev rörigt i mitt huvud när jag fick diplomet hemskickat.. Jag kanske har fått ngn minnes sjukdom. Detta är urkundsförfalskning!
Sen det där löjliga han kommer med att jag backade för jag inte kunde betala självrisken...Vilket skitsnack, maskinen hade varit sönder i månader. klar jag vägrar betala självrisk! I bilagorna till det kontrakt jag fick läsa stod det nämligen helt andra grejjer. Jag fick inte ens mitt kontrakt!!! Jag fick ringa efter det! Och då såg jag de riktiga bilagorna för första gången. Maskinen fungerar bra så länge den fungerar vill säga... detta är tyvär inte länge. Och servicen som utlovades och stod i de falska bilagorna som både jag och min kolega läste finns ej! Aldrig i livet hade jag skrivit på ett sådant halsavskärar kontrakt om jag fått läsa bilagorna...
CE Märkning pyttsan! skriva ut ett a4 papper fullt med klistermärken där det står CE kan jag med! Jag tom såg när ..... klistrade dit det, när jag ifrågasatte detta sa han att den var för liten det måste vara en större så man kan se att den är CE märkt.
Men jag beundrar honom ändå... jag hade inte klarat av att efter allt detta försöka ännu en gång.. Och fortsätta lura folk.
Det bedyras hela tiden att maskinen ej kommer från kina..... Om den ej gör det skulle jag gärna vilja ha namnet på fabriken i USA.
Och veta varför de ej skrivit namnet på maskinen.. Herregud ett original det brukar man ju vara stålt över eller hur? varför står det inte på orginalmaskinen vad den heter då?

Reply
Pia
2/10/2012 06:20:42 pm

Ja, här är ännu ett exempel på hur Christian har lurat på en hygglig människa en skräpmaskin, som han med en dåres envishet fortfarande hävdar är icke kinesisk,
och i vanlig ordning lovat runt och hållit tunt-
Fy fan att man kan hålla på så här!!!

Reply
Maud Kast
3/10/2012 02:15:37 am

Ja, han har verkligen fått sina chanser att visa vad han var för en människa, han lyckades lura mig två gånger... Men nu efter att maskinen gick sönder så har jag verkligen förtått hur han funkar... Bedragare i allra högsta grad! Och ja,, vill han hänga ut mig varsegod... inget att dölja. verkligen inte...

Pia
3/10/2012 04:40:20 am

Han är verkligen en bedragare, ger ut falska intyg, lover service som inte existerar, marknadsför apparater från kina - det går ju inte att bortse från Elsäkerhetsverkets dokumentation, sen skriver Kung Christian en "Kungörelse" och förnekar allt och låtsas vara oskyldigare än ett spädbarn! Är det någon som fortfarande är vid sina sinnens fulla bruk och vill skriva på ett av hans avtal???

Reply
Camelia
9/10/2012 06:25:23 am

Han C.B. Är en SVIN som har lurat mig med sina dåliga maskiner som han sa att han köper de från USA ,sen visade sig det var skräp från Kinna. Jag har fått stora belopp skulder hos kronofogden då fetreducering maskinen gick sönder och Aon försäkringsbolag ville inte laga den samt Wasa Kredit struntade i att utan fungerade maskin kunde inte jobba och få fram pengar till lasningen, jag var bland de första som blev lurad då han drev Clinic Of Scandinavia . Ni har förstört mitt och mina barns framtid..Hoppas dina barn Elenor sover gott om nätterna !!

Reply
Maud
9/10/2012 09:53:02 pm

Fy, ja vi sitter i samma båt allihopa :( Tragiskt. Bli inlurad i detta kontrakt på detta vis som vi blivit...
Seriöst... Om vi nu inte blivit lurade och om allt är som det ska,, hur skulle då allt det här uppstått?
Hade vi varit nöjda och fått det vi blev lovade hade vi ju inte suttit här nu eller?

Reply
Pia
9/10/2012 11:41:42 pm

Håller med till 100%, det är patetiskt att läsa Kung Christians "Kungörelse" där han bedyrar sin oskuld och hur alla missuppfattat honom!

Reply
Camelia
10/10/2012 12:45:09 am

Missa inte Plus programmet som sänds imorgon kl 21 på SVT... Känns ändå bra att tills sist nån tror på oss och försöker ställa honom tills svars , hoppas att han inte kommer lyckas med att lura fler i framtiden.

Reply
Maria Antagonist
11/10/2012 06:10:34 am

SANNING - RÄTTVISA - SEGER!!!

Vi kan bara konstatera att CB som vanligt inte vet vad han pratar om och vi har skrattat galet gott åt hans löjeväckande "Kungörelse"och mycket annat under en längre tid, verkligen underhållande på en pinsam nivå!! Så många sidor fyllda med en massa desperat nonsens till ingen nytta.
Sanningen kommer alltid fram till slut och CB står med byxorna nere vid fotknölarna!!! Jag behöver inte ens kommentera PLUS, jag säger bara Nordeas VD har talat *ler*

Lite kuriosa. För sakens skull ska nämnas att jag aldrig drivit någon salong överhuvudtaget i mitt liv och Maria Rosén som driver Body Zone i Norrköping sedan 15 år, var alls inte glad att dras in i det här oseriösa sammanhanget.

Ingen av oss har jobbat med maskinerna sedan hela det här startade, vet inte vad han svamlar om, så det kunde man bara rycka på axlarna åt och de flesta av oss har så klart helt andra försäkringar tecknade.

Nordea har samlat in maskinerna för destruktion och det är vad de och vi anser att de är värda. Sopor!!! Vi är som sagt inte stämda och allt är i sin ordning vad CB än påstår i sin fantasivärld.

Stor humor också när jag registrerade www.christianbogensberger.se
Jag kommer behålla den domänen för alltid. Måste vara jobbigt att vara den enda som heter så i hela Sverige. Man behöver knappt anstränga sig med sökmotoroptimering. *leeer*

Jag vill skicka en tanke till de vi inte har kunnat "rädda" direkt, har tänkt mycket på er och det kommer förhoppningsvis att ordna sig och jag kommer förstås att verka för att inte fler råkar illa ut i framtiden.

Nu ser vi också fram emot att läsa tidningen imorgon : D

Slutligen vill jag citera min pappa som har lärt mig mycket:

"DET ÄR DE KALLA HJÄRNORNA SOM SKOLA SEGRA".

Reply
Britt-marie
11/10/2012 06:10:50 am

Jaha, CB då är Plus sänt och nu är vi inte anonyma längre  . Vi var liksom tvungna att ligga lite lågt som du kanske förstår, eller det kanske du inte gör . Men hur som helst så har vi vetat om i 5-6 veckor att Nordea har dragit tillbaks stämningen för oss. Och det har varit ett rent nöje att se hur du försöker rädda ditt skin . Jag vill på detta vis tacka dig för att du förlängt livet på mig genom alla skratt när man läser hur du skriver, (ett skratt förlänger livet) det är ett ordspråk om du inte visste det . Och att du själv ger reklam om Plus på din facebook sida, är ju inte så smart för din del. Sen finns det dom som blir mindre glada, alltså Lidköpingsborna, som du kallar idioter på din facebook sida. Jag undrar om du fattar att du är bortgjord? Ingen fara, för det är det många andra som fattar . Det här tycker jag du gör bra som skriver på slimsidan (Alla inblandade kunder är idag under polisutredning och stämda av Nordea Finans då de på icke juridiskt hållbara grunder ställt in sina betalningar på sina hyreskontrakt. Vi vill också göra er uppmärksamma på att behandlingar som utförs hos följande salonger vilka har bestridit sina maskiner och fakturor inte får använda dessa maskiner. Salongerna har därmed ingen giltig försäkring gällande de berörda behandlingarna.)
Jag måste säga att du är riktigt kreativ, men smart njaaaa. Och att spekulera i hur du tänker, det går nog inte. Ikväll har här firats med kräftor ost och Pommac.
Javisst ja, jag får inte glömma brännskadan . Det vet både du och jag, elsäkerhetsverket samt NN att stor var den inte. Både jag och min kund pratade med dig om den, då säger du att det måste bero på medicinering. Till en del säger du att du inte vet något om en brännskada och på slimfitsidan säger du att den är STOR.
Hoppas du haft nöje av Plus ikväll   
Britt-marie

Reply
Maud
11/10/2012 06:25:20 am

Grattis Britt-Marie och alla ni andra!
Själv bråkar jag fortfarande med Nordea...

Reply
Maud
11/10/2012 06:30:01 am

Bestrider och bestrider. Maskinen är sönder sedan maj månad. Men för senast 8 dagar sedan fick jag en faktura igen.
Advokaten skickade brev ang att nordea hade dragit tillbaka stämmningen. Men nej de fortsätter ändå... kontaktade nyss Plus ang detta.
Hoppas på svar.
Som CB skämmer ut sig själv i detta...

Reply
Pia
11/10/2012 06:31:18 am

Det var som vi skrev på första sidan en sågning av Guds nåde!
Skönt att Nordea gjorde det enda rätta, desto roligare med CB,s kungörelse, som i eftertankens kranka blekhet blir riktigt rolig, ja inte för honom, men oss andra, det fick ju honom att framstå som årets om inte decenniets mest puckade man!
Jag är så glad att vi startade denna webbsida för nåt år sen, den har förhoppningsvis hjälpt många drabbade samt hindrat andra att bli drabbade av fanstygets skitsnack och lögner

Reply
Lollo
11/10/2012 04:13:45 pm

http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.1797284-fettreducering-ett-fall-for-plus

Reply
Maud
13/10/2012 05:58:22 am

Ganska skrämmande tycker jag det är när man letar lite på nätet och fortfarande hittar många slimfitcenter som fortsätter att behandla med en maskin som beviserligen inte funkar

Reply
Ewa
13/10/2012 04:11:30 pm

Strålsäkerhetsmyndigheten manar till försiktighet när det gäller behandling
med ultraljud för att ta bort fett.
Salonger som erbjuder behandling för fettreducering med ultraljud har dykt
upp på många håll i landet. Nu varnar Strålsäkerhetsmyndigheten för att det
kan finnas risker med metoden.
– Man kan inte säga att den är helt säker, säger utredaren Jimmy Estenberg.
Han ser två risker med ultraljud. Det ena är värmen som uppstår.
– Det kan i värsta fall leda till inre brännskador, det är naturligtvis inte nyttigt,
säger han.
Enligt marknadsföringen för metoden slits fettcellerna sönder, vilket för med
sig den andra risken.
– Vi kan inte säga att metoden fungerar, men om den fungerar på det sätt som tillverkaren och försäljaren anger, kommer den antagligen
att förstöra andra celler i närheten och kanske skada bakomvarande organ, säger Jimmy Estenberg.
Men eftersom kunskaperna inte är tillräckligt stora om riskerna kan inte myndigheten avråda från användning.
Borttagning av fett kan vara farlig - DN.SE Sida 1 av 2
http://www.dn.se/nyheter/sverige/borttagning-av-fett-kan-vara-farlig

Reply
rickard havmarker
14/10/2012 12:51:48 am

Hej. Låtit det gå några dagar efter Plusinslaget, men väljer nu att kommentera.
Inslaget var sädeles dåligt underbyggt kring såväl experter som talesperson. Tydligt inslag av snyftstory och kvällspressjournalistik.

Mitt inlägg nedan berör inte CB´s affärsmetoder då jag är en vanlig avtalstagare, som alltid fått god service och anser att den ekonomiska kalkylen är lättfattlig och löjligt enkel att få ihop.

Uppenbarligen har inte ni 10-13 personer lyckats med detta - ni har inte klarat att göra 4 behandlingar/månad!!!!

Resultaten ni åstadkommit är 2 - massor av väl fungerande företagare som använder väl fungerande kavationsteknik för fettreducering har ni sänkt fullständigt, och 2 ni har kommit undan era betalninsgåtaganden då Nordea Finans köpte sig fria från mediaexponering framöver - och på oss seriösas bekostnad.

Att exponera en dam från Norrland som driver sin skönhetsstudio i någon form áv gäststuga, smutsigt och med husdjur i lokalen, och som behandlar totalt felaktigt förvånar mig Det blir ganskla löjligt att lyckas med någon typ av affärsverksamhet i detta företag. Hon har nog aldrig gjort en budget.Vidare har vi aldrig "brännt" någon klient, för vi behandlar på rätt sätt - ungefär som att sätta spisen på 2 och hålla handen stilla där tills det bränns. Löjligt helt enkelt och så låg nivå.

Hade hon gjort en budget(normalt när man driver ett företag) så skulle den ju ge vid handen att endast 4 behandlingar/månad göras för att betala maskinhyran. Klarar man inte 5 timmars arbete per månad så ska man nog inte vara egen företagare.

Professor Rössner är en "köpeprofessor" som jag haft att göra med tidigare, och han var särdeles dåligt uppdaterad kring kavationsteknik, han börjar bli gammal och driver synnerligen sitt eget företag/varumärke, men enligt mig är han skåpmat och kappvändare.

Så jag gratulerar er till att ni slapp att stå vid ert tecknade affärskontrakt med Nordea, men på bekostnad av oss företagare som både har goda resultat, utbildade och drivna företagare.

Reply
Pia
14/10/2012 01:43:55 am

Eftersom detta är en öppen kanal så kommer ditt inlägg att få vara kvar, att du sen är Kung Christians lakej som inte riktigt förstår svenska är ju helt klart, men det är ju din grej!
Vi hoppas att du gjorde en miss när du lla in ditt inlägg flera gånger men nu har vi fixat det, känns lite onödigt att skicka in det så många gånger!

Reply
Pia
14/10/2012 02:59:43 pm

Vanlig avtalstagare?
Detta hittar man på "se.linkedin.com":

Rickard Havmarker
Owner SlimFitCenter Va Hamnen Malmö Sales Manager SlimFitCenters Danmark
Skane County, Sweden Hälso-, friskvårds- och fitnessbranschen

Så din trovärdighet är inte speciellt hög!

Antagonist Javisst
14/10/2012 01:22:13 am

Nu har du tapetserat sidan med din kommentar.

Att den här situationen överhuvudtaget har uppkommit, kan du tacka din kompis Christian och hans affärsmetoder för, så ta det med honom.

Så här är det och det kan ingen bortse ifrån, CB har valt att sälja in maskinen under en rad falska angivelser. Jag orkar inte räkna upp dem för det har vi gått igenom så många gånger och det kan man helt uppenbart ta del av på den här sidan. Det känns väldigt tveksamt att det skulle ha undgått dig. Men om du tycker att det är OK att betala 250 000 - 300 000 SEK för något som kostar 5 000 SEK inkl. frakt från Kina och dessutom gå på att det skulle vara det faktiska värdet och att de skulle komma från USA, får det stå för dig. Vi andra fick reda på sanningen och tycker att det är bedrägeri.

Vad gäller metoden finns två läger och det kan du aldrig ändra på.

För övrigt uppfattas du rätt eller fel som en av säjarna till dessa maskiner förutom att du driver egna salonger och det beror bl a på att du figurerade på en sida som riktade sig mot den danska marknaden och att du sålt även i Sverige. Du får väl säga emot det om det inte stämmer.

Maskinen är billigt skräp och de flesta har gått sönder. CB varken vill eller kan laga dem för då får han Elsäkerhetsverket på sig med risk för vite. Nordea har tagit in maskinerna för destruktion, (läs: att förstöra dem för de som inte förstår uttycket).

Jag undrar vilken typ av utbildning du har inom skönhets- eller hälsovård? Jag har för mig att drev Mc Donald's restauranger tidigare : )

Reply
Antagonist Javisst
14/10/2012 01:36:27 am

Och som en kommentar på ditt budgetresonemang. Köp en maskin själv från Beijing Hua Wei Technology, så har man tjänat in de pengarna på EN MÅNAD om man gör fyra behandlingar. Att betala det beloppet i 54 månader bedömer jag som en otroligt dålig affär. Du kanske skulle se över din egen affärsidé *ler*

Reply
Britt-marie
14/10/2012 02:06:11 am

Bäste Kung Cb och Doktor Havmarker. Ni är så patetiska så jag måste säga att jag tycker synd om er *L*, har ni missat något? Tror NI på fullaste allvar att Nordea skulle dra tillbaks stämmningar på nästan 3 mille om maskinerna hade varit OK.

Reply
rickard havmarker
14/10/2012 03:30:17 am

Jaha nu har man blivit Doktor, och Lakej ovanpå allt.

Då jag tycker man ska hålla sig till fakta, och inte slänga ur sig "tyckanden" i en officiell debatt deklarerar jag bara:
* jag är inte Doktor, men driver ett företag - alla våra behandlingar har utförts av terapeuter med dels insikt i kroppens funktioner, dels med egen bakgrund inom sjukvård - personligen har jag aldrig utfört någon behandling men varit med på fler än 3 utbildningar.
* Lakej var lite roligt för mig veterligt har jag vare sig insyn i CB´s företag, inget ägande, inget egenintresse ekonomiskt i hans företags verksamhet. danmark nämndes i inlägget och jag eller mitt bolag har inte sålt en enda maskin i Danmark. En maskin har jag rekommenderat i Sverige, men det är en totalt annan maskin än den som ni har, eller som speglades i Plusreportaget.
* till sist har jag samma avtal som alla ni andra missnöjda, men jag har valt att driva min verksamhet vidare professionellt, till skillnad från er .
Detta är mitt sista inlägg i debatten, jag står för min identitet och är väl den anda som gör det förutom Maud kaaske(eloge till dig).

Reply
Maud
14/10/2012 04:17:46 am

Men herre gud!!! Bara faktumet att den ej sänder ut RF är anledning nog att den ska dras in. Det är ju till att lura kunderna till att tro de får en behandling som de ej får...

Reply
Rickard Havmarker
14/10/2012 07:21:04 pm

Ahhh ja det stämmer/stämde ju, men det är över ett år sedan jag bad att få chansen att introducera slimfit i Danmark. Detta lyckades jag inte med varför jag avsade mig den möjligheten för mycket länge sedan. Tack "Pia" för påminnelsen, har redan ändrat på Linkldn.

Reply
Pia
15/10/2012 12:01:00 am

Sista betyder???? Men det är ok, du kan fortsätta skriva.
Men det du skriver om Slim Fi Center i Danmark får sig ju en törn
när man ser följande på den hemsidan: (du får nog be Kung Christian ändra det, haha)!

Slim Fit Center Danmark
Rickard Havmarker
Tel. +46707397030
r.havmarker@gmail.com
​

Reply
Maria Antagonist
14/10/2012 11:51:37 pm

Ironi är inte din starka sida heller uppenbarligen.

Vi vet mycket väl att du inte är doktor lika lite som Christian är kung och det är jag ganska säker på att alla andra fattar. Du lägger upp det för att drivas med när du uttalar dig om Stefan Rössner på ett så överlägset sätt. (Stefan Rössner - Läkare, professor och överläkare på överviktsenheten vid Karolinska Universitetssjukhusets enhet i Huddinge. Rössner disputerade 1974 vid Karolinska institutet,[1] där han år 1990 utnämndes till professor i hälsoinriktad beteendeforskning. Sedan 2009 är han professor emeritus.) Du och dina uttalanden väger ganska lätt mot det. Att komma och påstå någonting annat antyder hybris eller åtminstone brist på distans och självinsikt.

Du kan gå 100 av Christians "två veckors" utbildningar och de kommer fortfarande bara vara värda vad katten gör i lådan. Du och vi andra vet vad det är för utbildningar och Christian är knappast certifierad att utföra det och de personer som har gjort det för hans räkning är inte det heller. Det är bara rent nonsens.

Att du inte har sålt någon maskin i danmark har inte så mycket med saken att göra, det här talar för sig själv: http://www.slimfitcenterdk.com
Copyright Slimfitcenter Sweden, trodde det var CBs varumärke och dessutom erbjuds samma upplägg att starta salong med finansiering. Vi är i alla fall inte födda igår och därmed kan det hända att du blir kallad t ex Lakej. Märkligt att man ska behöva förklara så elementära saker för vuxna människor. Det där är CBs nya kinaimporterade skitmaskin som du figurerar med på en slimfitcentersida, han hade inte den för över ett år sedan, du kan ju försöka snacka dig ur det. Vi vet alla att varken du, Lennart, Rafael eller Johnnie var/är anställda av Christian, men man kan göra affärer tillsammans på annat sätt eller hur. Filmen på hans hemsida är inspelad på din salong vad vi vet. Kan bara hoppas att du inte lyckas sälja någon maskin i framtiden heller.

Att du sedan väljer att fortsätta med ditt avtal på en bluffmaskin... Du har inte så mycket val eller hur, eftersom du har skrivit på avtalet och måste dra det samma väg som vi andra som inte accepterade att bli grundlurade. Att du väljer att lägga dig med tassarna i vädret får som sagt stå för dig, vi andra väljer att strida för ärlighet och rättvisa. De som väljer att driva sina verksamheter vidare, gör det på ett professionellt sätt till skillnad från du, dvs. inte med icke-godkända kinaimporterade maskiner, utan maskiner som är godkända och riktiga. Vi andra struntar i den här typen av verksamhet.

Reply
Pia
15/10/2012 12:15:54 am

CE- märket!
Hur kan man med någon som helst hjärnkapacitet klistra
på det CE-märke som visades på skräpmaskinen i Plus???
Det är ju för höge farao hur enkelt som helst att ta reda på hur
ett riktigt CE-märke ser ut om man nu vill fulmärka en produkt-
MEN, till vilken nytta??? Det måste ju finnas ett Declaration of Conformity till alla utrustningar av detta slag!

Reply
Maria Antagonist
15/10/2012 12:26:52 am

Javisst, men dessa maskiner faller tyvärr inte under EU-direktiven, MDD, AIMD och IVD samt försäkran om överensstämmelse - "Declaration of Conformity" ) för Medical Devices dvs. Medicinsktekniskutrustning i dagsläget eftersom de räknas som skönhetsmaskiner. Annars hade det krävts att de skulle godkännas av Intertek som är den enda Notified Body för detta i Sverige. CB försökte skicka in ett dokument från en bluff Notified Body i England, men jag betvivlar att han ens kunde skilja på det dokumentet från toapapper. För övrigt var det lika mycket värt, för det var falskt.... också.

Bristen på rätt märkning och dokumentation var en av anledningarna till varför maskinen fick försäljningsförbud.

Reply
Maud Kast
15/10/2012 04:10:08 am

Jag kommer inte utföra en enda behandling mer med NÅGON ultraljudsmaskin alls oavsett märke förens det är helt hundra att det ej är skadligt.. Det vet man ej idag! DE VET INTE OM ULTRALJUD ÄR SKADLIGT!!!!! CHRISTIAN B sa något helt annat till mig...
Jag skulle ALDRIG göra en behandling på någon om det fanns misstanke om att det var farligt..
Jag skämms fruktansvärt som gått på hans lögner.
Mitt kontrakt på SPAet där jag hyrde in mig som egentligen var på 6 månaders uppsägningstid sades upp med omedelbar värkan idag. Hyresvärden förstod i vilken fruktansvärd sits jag hamnat i PGA allt detta därför slapp jag de 6 månaderna.
Underbart gulligt av henne. Jag är tacksam att det finns vettiga människor därute som inte lever på andras skada eller förlust som Christian B. Han ska ha väldigt klart för sig att om någon av mina kunder kommit till skada av hans lurendrejjeri maskin kommer han få stå för det hela.. Det är han som lurat Oss, Våra Kunder, MedicalLeasing och Nordea..
Jag är så ARG på honom så jag ej kan förklara det ens.

Reply
Maria Antagonist
15/10/2012 07:27:31 pm

CB ber om smisk och får det!!! *ler*

http://www.svt.se/plus/artiklar/fettreduceringsmaskinen-svar

Reply
Pia
16/10/2012 05:38:59 am

Ja, vad säger man.....
Kung Kristian får väl stämma även detta företag, nån
anledning kan han säkert hitta på, haha!

Reply
Britt-marie
15/10/2012 11:15:34 pm

Jag gillar VERKLIGEN dina långa bortförklaringar på din facebooksida.....

Reply
Maria Antagonist
16/10/2012 01:18:12 am

En kul nöt att knäcka:

Om bluffmaskinen fungerar det minsta, hur kommer det sig att CB som egenutnämnd expert inom området är fet som värsta valrossen?? : D

Reply
Pia
16/10/2012 10:31:32 pm

Den var ju nästan elak, hehe, Den (Slim Fit Pro) kanske inte funkar? Eller? Rädd för brännskada? Eller?

Reply
Maud Kast
23/10/2012 07:39:06 am

Ja!!!!! Fick ett fint mail från Nordea idag :). Förutom att de ska skicka någon hit som hämtar skrotmaskinen och tar den till destruktion. Så skrev de också att de visst inte heller är helt färdiga med kung Christian... Så nu när han hotat alla med stämningar och dyl... Sitter han där själv mot Nordea i slutet... Jag är inte heller riktigt färdig.. Jag kommer anmäla honom för bedrägeri och jag vill ha skadestånd... Jag har mått så dåligt av allt detta... Detta har varit psykisk terror för mig.

Reply
Pia
25/10/2012 12:19:50 am

Härligt, grattis! Vi får hoppas Nordea stämmer skiter ur Kung Christian!

Reply
madde
2/1/2013 02:47:59 am

hej
vad skönt det är att läsa att fler än jag var så dum och trodde på c,b
jag köpte en laser maskin som bleker bort tatueringar.
den slitade och fundera.prata med c.b och jag sa att den fungerar inte som den ska.fick nya munstycken men vad hjälpte det.
försökte att få tag på honom senare men då vad han pust veck borta,svarade inte.
nu sitter man med lån till wasa kredit som han hade kontakt med då men ingen fungerande maskin

Reply
Pia
2/1/2013 09:33:46 pm

Alltid lika trist och höra om de som blivit drabbade av denna skurk, prova att söka efter honom via hemsidan www.cyclesafe.se/Kundtjaenst.htm han äger nämnligen den siten också......
Pia

Reply
Pia
2/1/2013 09:37:08 pm

Apropå www.cyclesafe.se så står Rickard Havmarker med som kontaktperson, han skriver själv ovan: "Lakej var lite roligt för mig veterligt har jag vare sig insyn i CB´s företag, inget ägande, inget egenintresse ekonomiskt i hans företags verksamhet" - trovärdigt???

Reply
Maria
3/1/2013 04:27:46 pm

Ja telefonnumret 0510-271 00 som anges på hemsidan går till Christians bolag Vitastil. Något mobilnummer till honom finns ju numera inte att finna, han har säkert övergått till kontantkort... eller djungeltrummor kanske? : D

Reply
Maria
7/1/2013 06:52:45 pm

För övrigt en töntig produkt som inte uppfyller lagen heller, Helan & Halvan har läst på dåligt. Att använda reflexer i hjulen för exponering åt sidan är inget nytt påfund och trafiksäkerhetsverkets bestämmelser säger att det som ska återges är antingen orangegul eller vit reflektion åt sidan av just reflexer.

Reply
Maria
7/1/2013 06:54:44 pm

Man kan också linda in batterdriven julgransbelysning i ekrarna : D

Reply
Pia
7/1/2013 11:22:53 pm

Haha, börjar bli som Dum, Dummare :-).....

Reply
Pia
9/1/2013 06:25:30 pm

Det verkar som Helan och Halvan börjar bli desperata i sin jakt på pengar och vem kan leva på att sälja LED-lampor från Kina som kostar 0,82 till 2 USD (3 - 7,50 kr/st); se här:
http://www.alibaba.com/product-gs/580252777/Alibaba_express_Led_Bike_Wheel_Lights.html

Reply
Krissie
11/1/2013 01:33:54 am

Det finns en exakt kopia därute på Christian Bogenberger. Han heter Amir Kelishadi, och är VD för Victus Clinic. Kolla hans hemsida: www.victusclinic.se.
Precis som Christian köper han in sina skrotmaskiner från Kina för småpotatis och hyr ut dom genom Wasa Kredit.
Det värsta är att han förfalskat alla Ce certifikat och fumlar runt med Kina certifikat, som om dom vore äkta. Riktig skurk. Han har dessutom hyrt ut så många att Wasa Kredit håller på att skita på sig av skräck. Vi snackar 25 milj. Kr. eller mer! Dom idioterna trodde på honom. Han är bra på att snacka omkull folk. Det måste han ha kredd för.
Men nu när Wasa måste ta tillbaka allt skit han sålt dom så blir det liv i luckan. Tror nog at det är riktigt allvarligt. Man kan ju för fan inte förfalska dokument, jävla allvarligt.
Hört att han snackat en massa skit om Christian också, skurk, bedragare, oärlig och så där…sen håller han själv på med exakt samma sak.
Är det någon mer därute som råkat ut för honom?

Reply
Pia
11/1/2013 03:12:48 pm

Det finns säkert fler som är drabbade, både av honom och av andra, fast nu handlar denna sida om Christian Bogensberger och de som blivit drabbade av hans oseriösa företag, vi rekommenderar att ni gör som vi, registrera en sida som handlar om honom och hans företag, precis som vi gjort här. Se till att alla sökmotorer hittar den, det är väldigt enkelt om du använder weebly.com.
Lycka till.
Mvh
The Pia group :-)

Reply
Krissie
17/2/2013 10:22:42 pm

Tack Pia för tipset. Nu kör vi på victusmedicalkina.weebly.com

Pia
25/2/2014 10:10:55 pm

Nu hotar Amir med pisk:

Pia

Detta är Amir Kelishadi, VD på Victus Medical Group AB.

Vi har nu fått vår rättvisa i Amerikansk domstol gällande den förtalskampanj som drivits mot mig. Myndigheter har stängt ner sidan och enligt domslut skall även uppgifter överlämnas till oss och vidare till Svenska myndigheter för att vi direkt skall fortsätta process mot gärningsmännen.

Jag kräver att du omgående tar bort kommentarerna som handlar om mig och mitt företag på din site. På så sätt undviker du en personlig process mot dig. Det är enklast så. Våra advokater är på Standby för att inom 24 timmar lämna in stämning mot dig och din site.



Jag vill också att du ber om ursäkt på siten om att felaktig information har publicerats om oss. Vi är inte slimfit..

Inväntar ditt svar inom 24 timmar.



Med vänliga hälsningar

Victus Medical Group AB

Orolig
8/2/2013 03:33:16 am

Hmm, Blev väldigt orolig när jag läste inlägget, men såg nu att de har blivit granskade av myndigheter utan anmärkningar. Tycker faktiskt att det är oetiskt att sprida falska rykten :( Respekt för vad just den här sidan är till för så tackar jag för mig.

Reply
Pia
9/2/2013 01:01:21 am

Nu gäller denna site CB och hans skumraskaffärer, som vi skriver ovan, fast efter att ha läst den sidans förklaring om CE etc så ger vi inte mycket för det, dom ska absolut publicera både conformity intyg och svenska myndigheters utlåtande om dom ska vara trovärdiga!
Pia

Krissie
15/2/2013 09:58:41 pm


Vet vem som skrivit under synonymen "Orolig" och att du jobbar på Victus. Nu är det så att Victus utreds rättsligt av tyska TUV för att ni förfalskat era apparater och påstått att dom är CE-medical, alltså medicinskt godkända. Detta hade ni förut på er hemsida också, som ni raskt tog bort. Men alla era broschyrer finns kvar där ni påstår detta. Att ni blivit granskade av myndigheter stämmer inte heller. Det är bara Elsäkerhetsverket som gett er OK för att apparaterna inte brinner upp om man stoppar kontakten i väggen. Haha!!

Maria
11/2/2013 05:09:21 pm

Herregud hur blåögd får man vara? Man kan ju bara läsa ett av CB:s utskick. Här behövs ingen myndighetsgranskning eller superIQ för att genomskåda lögnerna. Om man ska tro på det som han uttalat kan man lika gärna tro på tomten och det som skrivits går inte att bortförklara, det står fast svart på vitt. Man kan t ex roa sig med att läsa hans så kallade "kungörelse", så vet man inte om man bara ska ta sig för pannan eller skratta sig harmynt. Han drar ner brallorna på sig själv gång på gång och står med ändan bar utan att ens någon behöver hjälpa till. Där kan vi prata om svart bälte i falsk ryktesspridning.
Men vill man tro på tomten, får man väl göra det! Och man kan inte hindra folk från att göra dumma affärer eller dra på sig katastrofer
... fast vi försöker.

Reply
sussie
20/2/2013 10:50:01 pm

Hej Pia,
Du måste få en eloge för ditt enorma engagemang för att sätta dit den där Christian. Kul att han aldrig får veta vem du /ni är. Kan tänka mig att han gärna försöker, men antar att weebly är säkra.

Reply
Pia
21/2/2013 01:12:28 am

Tack!
Han har enbart sig själv att skylla, svinhugg går igen, typ!
Nej, vår id kommer han inte åt, weebly bryr sig inte, han har ju stämt
sidan för förtal men det lades ner, hehe, så han kan sitta där i
Lidköping och svettas.
Pia

Reply
000
16/10/2013 06:31:53 pm

Nu är de igång igen Christian Bogensberger & Rickard Havmarker. Deras nya bluff är Bluetooth marketing. Xertitech heter deras nya firma. Jag blev anställd som säljare där, innan jag synade deras bluff. Har mailat er, tag gärna kontakt med mig, har massa intressant info, bl.a. Hur de bluffade en av Sveriges största Nöjjesparker.

Reply
Pia
28/10/2013 06:01:23 pm

Bra med ny info, maila mig mer på pia.andersson.1975@gmail.com

Ser att Lennart är med, Kungens polare från Serona, läs mer om det på första sidan. Kul att Richard H är med som tagit avstånd från Kung Christians påhitt, snacka om trovärdighet.....

Reply
Tessan
22/10/2013 03:34:03 pm

Undra varför det inte finns något efternamn på säljaren Christian i Bohuslän samt Dalsland :-P
Finns även ett fint telefonnummer till kungen där!!!

Reply
Antagonist
10/12/2013 07:28:50 pm

Åååh, det här såg jag först nu!! However kan man se att CB skyltar med Xertitech på sin Facebook nu i dagarna!!

Reply
Clara Montgomery
8/1/2014 07:01:05 am

Hej! Jag har lite information om Christians maskiner som jag har upplevt stora komplikationer med. Jag har lite bilder på skador och annat som uppstått. Jag skulle vilja dela dem med den som gjort den här hemsidan. Christians lurendrejeri fasoner kan inte fortsätta!
Mvh Clara

Reply
Antagonist
9/1/2014 10:04:28 pm

Clara eller Christian? Du får eventuellt ursäkta Clara, men tjockisen CB, aka Kung Christian, är känd för att försöka vara FIFFIG, fast mest av allt debil förstås. *leeeer*

Maria

Reply
Pia
11/1/2014 08:25:59 pm

Fiffig, haha, vet inte det, men tjock är han iaf, ja och ful också!

Antagonist
12/1/2014 06:46:57 pm

FIFFIG med stark betoning på ironi, hela karln är ju ett skämt!!! : D

Maria

Pia
11/1/2014 08:24:45 pm

Hej Clara!
Det är bara att maila mig på adressen: pia.andersson.1975@gmail.com
så lägger jag upp det jag anser vara adekvat.
Pia

Reply
BERRA
27/1/2014 10:14:50 am

När kommer Claras bilder upp ?
är JXXXILGT nyfiken !

Reply
Antagonist
27/1/2014 04:31:38 pm

Som sagt, tror nog att Clara = Christian. Han brukar göra patetiska desperata försök att komma åt något, men det enda han kan göra är att byta namn, för det här och www.christianbogensberger.se kommer att leva för evigt : )

Maria

Reply
Pia
28/1/2014 01:06:12 am

Ja du, "hon" har ju min adress sen ett tag tillbaka, men inte har det kommit några bolder, man börjar ju undra lite varför????+
Pia

Reply
Antagonist
7/2/2014 04:01:42 am

Snygga röda siffror CB. Rött är sött!!!
*hånleeer*

Maria

Reply
Antagonist
27/2/2014 06:09:45 pm

Amerikansk domstol?!! En till pajas!!!

Reply
Pia
4/3/2014 03:46:27 pm

När kamelryttaren börjar hota oss, då får han stå sitt kast!

Reply
Antagonist
16/9/2014 09:50:29 pm

Så kan man med glädje konstatera att konkurs är inledd i CB's bolag. Sen kan han försöka göra affärer i sin pappas bolag eller starta något nytt, men han kan inte gömma sig. Vi kommer för alltid ha ögonen på dem! Och det kan inte finnas någon arbetsgivare som är dum i huvudet nog att anställa en sådan skojare, ja förutom hans pappa då. Vi säger bara "Lycka till"!!!

Reply
Antagonist
17/9/2014 05:13:12 pm

En annan komisk aspekt i det hela är att CB framhöll sig själv som überexperten på att driva eget företag... eller hur var det nu : D

Reply



Leave a Reply.

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    April 2013
    September 2012
    February 2012

    Categories

    All

    RSS Feed

Powered by Create your own unique website with customizable templates.